26 mar, 2020 Postat de: Talis Lenjerii de Pat In: Diverse Comentarii: 0 Vizualizari: 789

7 Sfaturi pentru un somn odihnitor

Te-ai săturat să fii mereu obosit? Să te rogi să ai în sfârșit o noapte în care să dormi fără întreruperi de seara până dimineața?

Noi, cei de la Talis luăm somnul foarte în serios, așa că am pregătit o listă de sfaturi pentru a crește calitatea somnului tău.

 

  1. Crează un mediu plăcut în dormitor

Având în dormitorul tău un mediu care induce somnul este foarte important pentru un somn sănătos. O cameră liniștită, fără zgomote, întunecată și o temperatură ușor răcoroasă crează din dormitorul tău un sanctuar al relaxării. Dacă locuiești într-un cartier foarte aglomerat și nu prea poți reduce zgomotul de afară, îți recomandăm să folosești dopuri de urechi. De asemenea, dacă animalul tău de companie îți face probleme pe timpul nopții, ia în calcul varianta de a închide ușa dormitorului. Poate sta în celelalte camere ale casei fără probleme.

O draperie mată, sau o pereche de ochelari pentru somn te pot ajuta foarte mult să reduci lumina în cameră și să dai semnalul creierului că este timpul pentru dormit. Lumina telefonului și a tabletei dau senzația creierului tău că este încă zi și îl împiedică pe acesta să declanșeze procesul de somn, așa că fă tot posibilul să eviți device-urile înainte de culcare.

Cercetătorii susțin că temperatura perfectă pentru un somn bun este între 17-20 grade celsius.

 

  1. Implementează o rutină înainte de culcare

Când te pregătești să te bagi în pat, creează-ți o rutină de relaxare. Poți citit câteva pagini dintr-o carte, să faci o baie fierbinte, să meditezi sau să primești un masaj de la partener. Obișnuiește-te să te relaxezi după fiecare zi grea. Evită activitățile stresante, cum ar fi munca sau discuțiile emoționale. Este cunoscut faptul că situațiile stresante eliberează cortizol, hormonul care îți face corpul să intre într-o stare alertă.

Dacă totuși ai probleme emoționale care te apasă, le poți nota într-un carnețel și le poți aborda a doua zi, în timpul zilei.

 

  1. Păstrează rutina somnului tău

Corpul tău este foarte bun la a recunoaște momentele în care îi este somn, așa că un program bine stabilit va aduce un somn consistent și de calitate. Încearcă pe cât posibil, mai ales în weekend, să mergi la culcare la o oră rezonabilă. Asta te va ajuta să scapi de “starea de mahmureală” în lunea următoare.

Trezitul la aceeași oră este de asemenea foarte important, chiar dacă nu ai dormit foarte bine noaptea trecută. Toată oboseala se va transmite în următoarea noapte și vei avea un somn și mai adânc, recuperând astfel.

Asigură-te că te expui destul la soare în timpul zilei. Asta îți va alinia corpul și mintea la noțiunile de apus și răsărit, și vor știi când este timpul pentru nani.

 

  1. Atenție la aportul de fluide înainte de culcare

Hidratează-te suficient în timpul zilei. Ar trebui să consumi în jur de 3 litri de lichide într-o perioadă de 12 ore, dar încearcă să nu consumi deloc cu cel puțin 45 minute înainte să te bagi în pat și mergi la toaletă chiar înainte de a stinge lumina și a închide ochii. Trezitul în timpul nopții pentru a folosi toaleta afectează calitatea somnului și este mai bine să îl eviți.

 

  1. Fă sport cât mai devreme

Dacă ești un iubitor al sportului, iar noi ne dorim să fii, încearcă să faci exercițiile fizice cât mai devreme cu putință. Acestea eliberează cortizol, hormonul despre care vorbeam mai devreme, ceea ce înseamnă că după terminarea lor, corpul tău va fi în alertă. Un avantaj excelent dacă îl primești dimineața, acesta motivându-te pe întreaga durată a zilei.

Dacă totuși nu poți face antrenamentul dimineața, încearcă să îl faci cu cel puțin 3 ore înainte de culcare.

 

 

  1. Asigură-te că patul tău este confortabil

Te-ai întrebat vreodată de ce dormi atât de bine într-un hotel decent? Nu doar că mediul este ideal pentru dormit, dar și paturile sunt foarte calitative și relativ noi. Este recomandat să îți reînoiești salteaua la fiecare 5-8 ani. De asemenea, este foarte important să schimbi perna la cel puțin 12 luni, pentru că aceasta poate atrage praful și alte particule care îți pot dăuna atât somnului cât și sănătății.

 

 

  1. Asigură-te că nu suferi de o boală care afectează somnul

Dacă niciunul dintre factorii de mai sus nu au leătură cu faptul că nu te odihnești suficient, atunci trebuie să iei în calcul faptul că ai putea suferi de afecțiune. Una dintre cele mai des întâlnite este apneea, care afectează 24% dintre bărbați și 9% dintre femei. Această boală îți poate opri respirația pe timpul nopții, pe durate foarte scurte, cauzând un mic șoc în corpul tău și desigur întreruperea somnului.

O altă afecțiune poate fi mișcarea excesivă în timpul somnului, foarte comună în rândul celor care lucrează în ture, atât noaptea cât și ziua. În aceste cazuri este recomandat să ceri opinia unui medic.

 

Este timpul să te bucuri de visele frumoase și să eviți coșmarurile. Ai câteva sfaturi suplimentare? Nu ezita să le scrii în secțiunea de comentarii de mai jos.

Produse recomandate

Comentarii

Lasa-ne un comentariu